przegląd gwarancyjny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8033
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #26
    marte, Jeździłem 5 lat Fabią z instalacją gazową, przejechałem ponad 100 tyś na gazie. Olej wymieniałem co 15 tyś.km mimo że gość od instalacji gazowej zalecał wymianę co 10 tyś.km.
    Zamieszczone przez marte
    Wystarczy w takim aucie stosować olej z zalecaną przez producenta samochodu klasą lepkości i wymieniać go zgodnie z jego wskazówkami (dobrze to uczynić przed zimą)
    Trochę wyrwane z kontekstu, ale gość który pisał ten artykuł chyba nie miał na myśli co drugiej zimy, tylko co roku.

    Silnik na dobrze ustawionej instalacji ma wyższą temp. pracy oleju co za tym idzie występuje szybsze starzenie się oleju, temu też nie zaprzeczysz - ale nie mam zamiaru robić badań żeby to udowodnić. Jak się spotkamy na spocie w Krakowie lub Czeladzi to możemy wymienić się uwagami i spostrzeżeniami.
    Pamiętaj o tym że gwarancja kończy się po dwóch latach, później zostajesz sam ze swoim autem i tylko od ciebie zależy jak długo będziesz się cieszył silnikiem.
    Na pewno się tez wypowie jeszcze ktoś, kto jeździ Octavią z silnikiem 1.6+LPG.

    Jeżeli masz zmienny okres między przeglądami QG1 to możesz sobie sam sprawdzić za ile masz następną wymianę oleju wciskając "pokrętło" pomiędzy zegarami w OII.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • rafi22
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 666
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #27
      Zamieszczone przez ZipY
      skoda z silnikiem 1,8T i z komputerem pokładowym ma przegląd po 30 tys. km... według wskazania komputera pokładowego
      Było już kilka wątków na temat zmiennego okresu przeglądowego na tym forum, ale tak naprawdę żaden z nich nie rozwiewa wątpliwości, który system obsługi jest lepszy. Nie ulega wątpliwości, że auta z silnikami AUM wyjeżdzając z salonu mają standardowo ustawiony QG1. Nie możesz zatem się dziwić, że w salonie powiedzieli Ci, że masz przyjechać na serwis jak komputer zawoła. Niestety nie mam pojęcia jak to jest z QG1 w przypadku instalacji gazowej.

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Niestety nie mam pojęcia jak to jest z QG1 w przypadku instalacji gazowej.
        ja bym się w wolnossącym benzinerze nie przejmował czy z podtlenkiem czy bez, w dieslu-owszem.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • ZipY
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 875

          #29
          Zamieszczone przez rafi22
          Zamieszczone przez ZipY
          skoda z silnikiem 1,8T i z komputerem pokładowym ma przegląd po 30 tys. km... według wskazania komputera pokładowego
          Było już kilka wątków na temat zmiennego okresu przeglądowego na tym forum, ale tak naprawdę żaden z nich nie rozwiewa wątpliwości, który system obsługi jest lepszy. Nie ulega wątpliwości, że auta z silnikami AUM wyjeżdzając z salonu mają standardowo ustawiony QG1. Nie możesz zatem się dziwić, że w salonie powiedzieli Ci, że masz przyjechać na serwis jak komputer zawoła. Niestety nie mam pojęcia jak to jest z QG1 w przypadku instalacji gazowej.
          Rafi nie dziwię się tylko byłem przekonany, że mam przyjechać po 15 tysiącach... dlatego też wpiąłem się w ten wątek i zacząłem dociekać w sprawie.
          http://www.misiak.art.pl http://www.myspace.com/krzysztofmisiak http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Misiak

          Komentarz

          • marte
            Rider
            • 2007
            • 259

            #30
            Zamieszczone przez AdamB
            Trochę wyrwane z kontekstu, ale gość który pisał ten artykuł chyba nie miał na myśli co drugiej zimy, tylko co roku.

            Silnik na dobrze ustawionej instalacji ma wyższą temp. pracy oleju co za tym idzie występuje szybsze starzenie się oleju, temu też nie zaprzeczysz - ale nie mam zamiaru robić badań żeby to udowodnić. Jak się spotkamy na spocie w Krakowie lub Czeladzi to możemy wymienić się uwagami i spostrzeżeniami.
            Pamiętaj o tym że gwarancja kończy się po dwóch latach, później zostajesz sam ze swoim autem i tylko od ciebie zależy jak długo będziesz się cieszył silnikiem.
            Na pewno się tez wypowie jeszcze ktoś, kto jeździ Octavią z silnikiem 1.6+LPG.

            Jeżeli masz zmienny okres między przeglądami QG1 to możesz sobie sam sprawdzić za ile masz następną wymianę oleju wciskając "pokrętło" pomiędzy zegarami w OII.

            Zgadzam się masz całkowitą rację i to co piszesz ma sens, ale....
            W QG1 stosuje sie oleje silnikowe przystosowane do takiego okresu przeglądowego.
            Tak gaz ma wyższą temperature spalania. Czytając instrukcję można wyczytać, że stan oleju jest sprawdzany przez "szereg" czujników a czas do wymiany oleju liczony jest na podstawie warunków w jakich pracuje silnik. Więc jeżeli z jakiegoś powodu olej straci na swoich własnościch komputer powinien to zasygnalizować i dla mnie nie ma znaczenia czy jest to gaz czy jest to benzyna, bo komputer korzysta z tych samych czujników analizując ten sam olej silnikowy.
            Tak wiem, że moge sobie podejżeć kiedy mam kolejną wymiane oleju.
            Bardzo chętnie zapoznam się z uwagami innych posiadaczy 1.6 na LPG.

            Pzdr

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #31
              Zamieszczone przez marte
              Czytając instrukcję można wyczytać, że stan oleju jest sprawdzany przez "szereg" czujników a czas do wymiany oleju liczony jest na podstawie warunków w jakich pracuje silnik. Więc jeżeli z jakiegoś powodu olej straci na swoich własnościch komputer powinien to zasygnalizować
              Powiem Ci, że cały czas używam tego argumentu żeby przekonać się do QG1 w swojej OII i nie jechać na wymianę oleju co 15 tyś.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • marte
                Rider
                • 2007
                • 259

                #32
                Zamieszczone przez AdamB
                Powiem Ci, że cały czas używam tego argumentu żeby przekonać się do QG1 w swojej OII i nie jechać na wymianę oleju co 15 tyś.
                Bo to dobry argument i do elektroniki trzeba mieć jakieś zaufanie. Gdyby tak nie było jeździłbym dalej fiatem cc i robiłbym wymiane oleju co 10 kkm tak jak zaleca serwis...

                Pzdr

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  Zamieszczone przez AdamB
                  Zamieszczone przez marte
                  Czytając instrukcję można wyczytać, że stan oleju jest sprawdzany przez "szereg" czujników a czas do wymiany oleju liczony jest na podstawie warunków w jakich pracuje silnik. Więc jeżeli z jakiegoś powodu olej straci na swoich własnościch komputer powinien to zasygnalizować
                  Powiem Ci, że cały czas używam tego argumentu żeby przekonać się do QG1 w swojej OII i nie jechać na wymianę oleju co 15 tyś.
                  bardzo ładnie, ale jeżeli chodzi o diesla to mamy tu też pewnie niejednego zwolennika wymiany oleum np. po 7,5kkm ZANIM zacznie on tracić swoje właściwości, zwłaszcza w podkręconych silnikach to ważne, sam wymieniam co 10kkm.
                  w benie, tak jak mówiłem, można to IMHO olać i się tak nie cackać.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • shado
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 5315
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    szkoda, w mojej książce serwisowej do Felicji 1.9D pisało, że olej należy zmieniać co 7.5kkm . W Polo z takim samym silnikiem było zalecenie co 15kkm.
                    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                    Komentarz

                    Pracuję...